Submit artikel untuk dapatkan traffik?

Salah satu cara yang praktikal untuk dapatkan traffik adalah dengan submit artikel.

Salah satu cara yang sering digunakan untuk mendapatkan traffik adalah dengan submit artikel. Saya tahu ada ramai yang sudah tahu perkara ini, tapi semua sudah tahu?? Selalunya tidak ramai yang berkongsi, hanya beberapa orang sahaja yang berkongsi tip2 sebegini.

Saya ada juga subscribe newsletter dari IM, jadi tahu jugalah sedikit sebanyak tips2 blogging ini. Jadi saya hendak berkongsi dengan anda apa yang saya tahu. Untuk submit artikel, anda boleh berdaftar secara percuma di web2 yang menyediakan perkhidmatan ini.

Antara web2 yang menyediakan perkhidmatan ini ialah seperti negaraku.net, dig.com, dan juga innit nuffnang. Ada lagi web2 lain yang anda boleh submit artikel anda, tetapi yang paling aktif saya gunakan adalah ini. Jadi kesan daripada submit artikel ini, orang akan tahu tentang blog anda, selain itu anda mempromosi blog anda.

Jika anda malas untuk mempromosi blog anda (seperti saya) jadi kemungkinan untuk tiada visitor adalah tinggi.


Jadi jika anda promot blog anda, maka semakin hari pasti semakin ramai yang tahu blog anda. Jika blog anda mempunyai content yang bagus pula, pasti pelawat tersebut akan menunggu dan datang lagi untuk melihat perkembangan blog anda.

Jadi disini pelawat blog anda tidak akan mati. Ingat, pelawat itu perlu diutamakan!!.. Kenapa?? pasti anda tahu..

Lihat blog baru saya di solehpolysas.com, alhamdulillah semakin hari semakin ramai juga visitornya (hehe belagak pulak).. tetapi kadang2 sampai xde pelawat pun ada. Jadi anda gunakanlah tips2 yang diberikan ini sebaiknya, pasti ada kebaikannya. Anda juga yang beruntung. Saya juga ada memberikan tips2 melalui email. anda bolehla subscribe tips tersebut melalui email. Masukkan nama dan alamat email anda di kotak sebelah kanan blog saya ini.

Okey, semoga berjumpa lagi dengan tips2 yang lain.Salam..





4 comments:

  1. Nice info, thank you very much.

    Admin,
    http://lawak-jenaka.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. to az-1 ;
    u r welcome..

    ReplyDelete
  3. sharing yang menarik.. thanks

    ReplyDelete
  4. to warnadunia ;
    sama2..

    ReplyDelete

Blog ini telah menggunakan do follow untuk link komen anda. Link anda akan tersenarai di search engine.