Cara Setup SMTP email client

Setup SMTP email client menggunakan SMTP percuma Dari Gmail.

Gmail menyediakan kemudahan untuk kite menghantar email kepada semua rakan, pelanggan, saudara mara dan company secara percuma. Tetapi adakah kita menggunakannya secara maksimum?? Mungkin ada yang sudah tahu, ada juga yang tidak tahu.

Baiklah, disini saya hendak berkongsi cara setup SMTP untuk email client yang selalu kita guna. Eh, pernahkah anda guna?? Mungkin ada diantara kita selalu menggunakannya. Jadi jika menggunakan SMTP premium tidak mengapa, tetapi gmail ada memberikan SMTP secara percuma.

Caranya :



sumber dari gmail website.. saya harap ianya berguna..



4 comments:

  1. Salam,
    Sungguh bernilai maklumat-maklumat yang saudara postkan disini. Ia nya banyak membantu saya. Sekarang saya lebih menggunakan maklumat didalam post saudara ini untuk kerja-kerja mencantikkan blog saya. Oh ya berkenaan post saudara Cara Setup SMTP email client diatas nie menarik minat saya tetapi saya tak berapa faham bagaimana hendak setup ke dalam gmail. Boleh tak saudara terangkan dengan lebih detail, sekurang-kurangnya saya tahu dimana hendak memulakannya. Atau jika tidak keberatan boleh saudara emailkan kepada saya cara-cara setup ke alamat saya fzol2000@gmail.com. Terima kasih diatas bantuan yang saudara berikan.

    ReplyDelete
  2. to zolhisham ;
    insyaALLAH akan datang akan sy terangkan lebih detail lagi mengenai SMTP ni.

    ReplyDelete

Blog ini telah menggunakan do follow untuk link komen anda. Link anda akan tersenarai di search engine.