Beza EasyAutores Dengan Free Autoboot.

Kemudahan Autoresponder Memudahkan Urusan Perniagaan Internet 500% lebih Mudah dan Cepat.

Ramai yang bertanya kepada saya, apa perbezaan autoresponder Easyautores dengan Free AutoBoot? Sebenarnya easyautores ini juga adalah berasal dari script percuma http://daniberg.com. Jadi jika anda mahukan script autoresponder seperti easyautores ini, anda boleh dapatkan disitu.

TETAPI, perbezaannya adalah tiada guide lengkap. Tiada kelebihan link cloak, dan sebagainya. Guide easyautores ini sudah lengkap disediakan dalam bahasa melayu. Anda pasti mudah untuk memahaminya. Lagi 1 apa yang tiada didalam script asal adalah double opt-in.

Apa guna double opt-in? Perlu sangatkah? YA!! sememangnya ianya amat perlu sekali. Ini sebenarnya dapat mengelakkan daripada database anda dipenuhi dengan email PALSU dan di SPAM oleh SPAMMER TIDAK BERTAULIAH.

Anda mahu menghantar email kepada email yang tidak wujud? Nanti hosting anda juga yang bermasalah. Pasti anda akan dapat resport email sending fail dan sebagainya.

Jadi untuk mengelakkan daripada ianya berlaku, maka script autoresponder ini telah ditukar dan diubahsuai sehingga ianya menjadi TERBAIK.

Selain itu persoalan lain adalah adakah Free Autoboot Okey?

Jawapan saya, ianya memang okey.. Saya sendiri pernah mencubanya kerana TERTIPU dengan ayat NO ADS. hehe, saya ingatkan betul-betul free dan tiada iklan mereka di email kita nanti. Rupanya ianya hanya tipu muslihat mereka. Pada email pertama sudah semestinya tiada iklan.

Cuba anda subscribe sendiri sebagai list, dan dan lihat apa akan anda terima pada email followup atau email seterusnya. Saya yakin 100% pasti anda akan lihat ada link iklan didalam email followup anda nanti.

Iklannya juga mengatakan bahawa dia mempelawakan servise autoresponder tanpa ADS (iklan). Kenapa pula ini dipertikaikan? Saya bukan pertikaikan servise mereka, cuma ini akan mengganggu email anda tadi.

Iklan2 ini mengganggu subscriber anda. Percayalah bahawa jika anda menggunakan easyautores sudah pasti anda owner(pemilik) kepada autoresponder anda. Tiada lagi iklan2 yang tidak berkaitan dengan email anda. Anda yang menentukannya sendiri.

Jadi bagaimana? Mana pilihan anda? Buatlah pilihan bijak. Gunakan easyautores sebagai permulaan langkah untuk berjaya didalam dunia internet sebagai usahawan internet.

Ada soalan lagi? kemukakan disini. InsyaALLAH saya cuba jawab.. hehe.. :)





12 comments:

  1. nice info..hehe..

    bleh saya letak link blog ni kt cney:
    http://hit-liquidsilver.blogspot.com/2009/04/link-exchange.html

    ReplyDelete
  2. salam bro...gua nak tanya macam mana nak upload gambar dan banner ke dalam blog....gua masih pening lagi la.....klu boleh tulislah artikel berkaitan ini....terima kasih ya....

    ReplyDelete
  3. to anon ;
    aduh, masih belum selesai ya.. orite.. jika ada masa lapang, akan diajarkan caranya..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaium soleh,
    Sy sudah beli easy autores daripada saudara, dan ianya amat bagus untuk newbie mcm saya dalam penggunaan autoresponder. Walaubagaimanapun apa beza autoresponder spt easy-autores ataupn autoresponder berbayar dengan autoresponder yang telah disediakan di hosting secara percuma? Dan mcm mana nak menggunakannya? Harap saudara dapat reply persoalan ini..
    http://mohdhafizi.com

    ReplyDelete
  5. to anon ;
    wkum salam bro hafizi..
    bro, sedikit penerangan mengenai autoresponder.
    Easy-Autores merupakan script autoresponder yang membolehkan kita menghantar email ke list prospek kita.

    autoresponder yang sudah ada di hosting bukan untuk digunakan sebagai penghantar email followup.. kegunaannya saya kurang pasti..

    autoresponder berbayar merupakan autoresponder unlimited. sedikit berbeza dengan Easy-Autores kerana easy-autores limit kepada 1000 list email sahaja.

    bro, sembang di YM.. saya akan jawab dengan lebih jelas..

    ReplyDelete
  6. Assalam soleh..
    Saya ada sediit kemusykilan, kenapa perlu kita menghantar mesej secara manual atau automatik sedangkan kita telah setkan awal-awal lagi di add message mengikut bilangan hari 0 hingga 30 atau 60 pada setiap message yang kita letakkan. Jd apa perlunya cron job? Harap tuan reply diruangan comment ini atau di email saya
    1.kekabu2u@yahoo.com
    2.admin@mohdhafizi.com

    Terima Kasih
    http://mohdhafizi.com

    ReplyDelete
  7. Assalam soleh..
    Boleh tak script autores ini diletakkan di hosting untuk subdomain. Kalu boleh bagaimana caranya?

    ReplyDelete
  8. Assalam soleh..
    Satu lagi persoalan, mesej follow up yang dihantar melalui easyautores adalah mengikut mesej cycle yang telah kita set seperti mesej 1 = 0 , mesej 2 = 1 , mesej 3 = 15. Andaikata mesej folowup yang ke4 ini kita set = 5, bermakna mesej folow up ke4 akan dihantar 5 hari selepas mesej ke3, akan tetapi adakah mesej ke4 itu akan dihantar sekiranya mesej ke3 itu sudah melebihi 5 atau 10 atau 20 hari?

    ReplyDelete
  9. to hafizi ;
    wkm salam, wah banyaknya soalan.. maaflah sebab sy balik kampung, okey ini jawapannya :

    1. Message memang sudah kita set awal2.. tetapi jika kita tidak set cronjob, message tersebut tidak berjalan, ini bermaksud cronjob itulah yang akan menghitung dan menghantar message yang telah kita set tadi mengikut hari dan waktu yang telah ditetapkan.

    2. script easy-autores ini boleh diletakkan dimana-mana sahaja, subdomain atau domain asal, semua boleh. cara install adalah sama dengan yang diajarkan didalam ebook tersebut.

    3. message yang telah kita set contoh message 1=0 itu bermakna message pertama itu akan dihantar terus pada hari kita subscribe. message 2=5 itu bermakna message kedua akan dihantar pada hari kelima selepas kita subscribe.. dan begitulah seterusnya..

    harap faham dengan penjelasan ringkas saya ini ya..

    ReplyDelete
  10. Salam Soleh..
    Terima kasih dengan penjelasan ikhlas soleh itu, walaubagaimanapun saya ada sedikit lagi solan. Berdasarkan kepada jawaban soleh "message 2=5 itu bermakna message kedua akan dihantar pada hari kelima selepas kita subscribe.. dan begitulah seterusnya.." Kalu mesej kedua kita set =5 akan tetapi subscriber subscribe telah lebih dari 5 hari dari mesej yang kita baru isi tadi tu, jd bagaimana? adakah autoresponder akan hantar juga mesej kedua tersebut?

    ReplyDelete
  11. to hafizi ;
    erm, nampaknya saudara belum faham lagi.. email kedua tadi kita set = 5. ini bermakna kita sudah siap2 buat semua email followup, dan sekarang ini katakan hari ini 14/7/09 kita subscribe, so selepas 5 hari dari tarikh kita subscribe tadi, barulah email kedua dihantarkan.

    okey, katakanlah pula si Abu subscribe pada bulan depan, iaitu 1/8/09, maka selepas 5 hari dari tarikh si Abu ini subscribe, barulah email kedua akan dihantar.

    Tidak kiralah orang tu subscribe pada bila masa sekalipun, email followup yang kita set tadi hanya akan mula mengira bermula dari tarikh orang tersebut subscribe. Bukan dari tarikh kita set email tersebut. Jangan salah faham ya..

    ReplyDelete

Blog ini telah menggunakan do follow untuk link komen anda. Link anda akan tersenarai di search engine.