Memformat Laptop

Semalam 20 oct, berlaku masalah di laptopku. Gara - gara ingin bermain Game secara LAN, jadi terpaksa format Laptop ni.

Memang masalah yang rumit memformat ini, anda bayangkan jika anda tiada driver untuk laptop or PC yang anda ingin format? Macam mana anda buat??

Ditambah pula laptop ni laptop lama, dah tiada di kedai pon.. Hah?? boleh gila dibuatnya..
Tapi dengan beraninya saya membenarkan kawan saya shukreepolysas memformat laptop ni.

Mula2 malas nak format, so repair windows sahaja, tetapi masalah ini belum selesai. Maka cara akhir ialah Format shj.. Dgn beraninya saya memformat dgn tunjuk ajar shukreepolysas tadi.

Proses yang agak lama, bayangkan dari awal waktu isyak sehingga jam 5 pagi baru selesai. Sungguh meletihkan. Sedangkan jam 8 ada kuliah.. Aduh, tahankan diri sahajalah..

Alhamdulillah sekarang ini masalah itu sudah selesai. Tetapi 1 lagi kesan yang tidak dapat diterima ialah semua dalam C:// dah hilang, so kne cari semula bookmark browser..

sebab itu saya xdapat nak post artikel, dok jenuh fikir masalah ini..

Sekarang baru selesai sedikit demi sedikit masalah saya. Harap dapat semula semua bookmark yang ada di browser saya dulu.. Mudah sikit nak buat kerja.

so kepada sesiapa yang ingin format laptop or PC tu buat la backup baik2.. kalau tidak, jenuh la anda nak mencarinya semula..

4 comments:

  1. Assalammualaikum Soleh,

    Nak tanya. Mana nak dapat Picture YM " Chat with Soleh " tu. Puas cari. Besar dan jelas berbeza yang saya ada. T bagi tau eeea... Thanks soleh

    amir
    www.anugerahremajaperdana.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. kalau anda buat widget mcm saya, mudah shj caranya, anda tukar nombor pic nya.. contoh codingnya yang img src="bla bla bla 11

    saya tukar nombor 11, tp untuk anda kne tahu dulu anda gna widget mana, nak tukar, anda lihat disini http://myp4u.blogspot.com/2008/08/show-ym-status.html

    ReplyDelete
  3. soleh..memang letih format laptop atau PC..mnde paling memenatkan dan mcm org bodoh je duk tngu mnde tu siap...tp kalau dah pndai,bleh buat duit...hehe
    -www.seepot.blogspot.com-

    ReplyDelete
  4. bukak kedai servise komputer la plak lepas ni..kikiki... ada baiknya jugak 2..

    ReplyDelete

Blog ini telah menggunakan do follow untuk link komen anda. Link anda akan tersenarai di search engine.