Cara Menggunakan Easyautores (Autoresponder)

Easyautores atau lebih mudah untuk difahami sebagai autoresponder yang lebih friendly kepada user.

Easyautores dinamakan seperti ini adalah kerana ianya sudah diubah suai oleh saudara bearnerd dan sekarang ini autoresponder ini lebih friendly. Ramai yang tidak tahu apa itu easyautores dan bagaimana ianya berfungsi. Disini saya kongsikan apa kegunaannya bagi setiap satu menu yang ada didalam easyautores.

1. Page Login Anda selalunya akan berada seperti ini

Log in easyautores

Untuk pergi ke page log in ini, anda hanya perlu menaip di browser anda url page log ini ini. Kebiasaanya akan seperti ini http://URL_WEB_ANDA.com/autores ini jika anda tidak menukar sebarang nama pada folder autores. Saya sarankan anda tidak menukarnya jika tidak tahu.

Di page log in ini, anda hanya perlu masukkan nama dan password yang telah anda setup pada script easyautores anda. Cara setup nama dan password ini ada diterangklan didalam Panduan Memasang Script Easyautores.

2. Selepas anda login, page utama yang akan dipaparkan akan seperti ini :

message easyautores

Itu merupakan page dimana akan ditunjukkan segala message yang telah anda save untuk dihantar kepada subscriber anda. Anda boleh setup pada hari keberapa message/email tersebut. Ini hanyalah page dimana semua message anda ditunjukkan. Jika anda mahu mengedit sebarang message, anda hanya perlu klik pada tajuk email tersebut.

3. Ini pula adalah page untuk anda masukkan sebarang message/email yang hendak dihantar kepada subscriber anda.

Add Message easyautores

Jika anda setup "0" ini bermakna message/email yang anda tulis itu adalah akan dihantar selepas berjaya subscribe nanti.

TYPE ini anda tidak perlu fikirkan sangat, sebaiknya anda hanya menggunakan TYPE text sahaja. Ini boleh mengurangkan tahap rate SPAM.

Subject itu merupakan Tajuk kepada email yang hendak dihantar kepada subscriber anda. Body pula adalah email yang hendak anda hantar kepada subscriber anda (content/isi email).


TAG DESCRITION

<?Name?> Name of the lead

<?Email?> Email of the lead

<?Unsubscribe?> Link for the lead to unsubscribe


Ini pula adalah beberapa TAG yang perlu anda ketahui. Cara menggunakannya adalah seperti ini :


Tajuk email : Link Download Panduan Menjadi Jutawan Internet <?Name?>.
Body/isi : Salam sejahtera <?Name?>,
<?Name?> menerima email ini kerana <?Name?> telah mejadi
subscriber kami dengan menggunakan email <?Email?>
Jika <?Name?> tidak membuat sebarang permintaan ini,
sila abaikan email ini.

Disini saya berikan kepada <?Name?> link download ebook
untuk menjadi jutawan di internet.

Saya harap ianya akan berguna kepada <?Name?>,

Ikhlas dari
solehpolysas
(Bakal JUTAWAN INTERNET)
http://4kit.net

----------------------------
Jika anda tidak mahu menerima sebarang email daripada kami lagi, anda boleh unsubscribe dengan menggunakan link dibawah
<?Unsubscribe?>


ini adalah email yang anda tulis didalam ADD MESSAGE. Jadi jika email ini dihantar kepada subscriber bagaimana? ianya akan menjadi seperti ini :


Tajuk email : Link Download Panduan Menjadi Jutawan Internet zahid.
Body/isi : Salam sejahtera zahid,
zahid menerima email ini kerana zahid telah mejadi
subscriber kami dengan menggunakan email zahid@email.com
Jika zahid tidak membuat sebarang permintaan ini,
sila abaikan email ini.

Disini saya berikan kepada zahid link download ebook
untuk menjadi jutawan di internet.

Saya harap ianya akan berguna kepada zahid,

Ikhlas dari
solehpolysas
(Bakal JUTAWAN INTERNET)
http://4kit.net

----------------------------
Jika anda tidak mahu menerima sebarang email daripada kami lagi, anda boleh unsubscribe dengan menggunakan link dibawah
http://URL_WEB_ANDA/autores(url unsubscribe ini akan automatik disetkan oleh script autoresponder anda nanti jangan risau ya)


Nampak lebih Profesional kan? Email yang sampai kepada subscriber lebih cantik dan seperti hanya kepada seorang sahaja yang anda hantar. Lebih friendly. Tahap email ini sudah dapat mencapai seperti autoresponder berbayar seperti getresponder dan sebagainya.

4. Seterusnya adalah page LEAD(senarai subscriber anda) anda boleh melihat senarai subscriber anda di page ini :

LEAD easyautores


Page senarai subscriber akan bertambah jika subsciber anda sudah melebihi 50 orang. Ini kerana 1 page = 50 orang subscriber. Ini hanyalah contoh yang saya ambil daripada subscriber web tips-percuma yang dibuat untuk saya berikan pelbagai tips kepada subscriber web saya. 18 page = lebih 850 orang. Teknik mengumpul email seramai ini dalam masa 1 hari sahaja akan saya kongsikan kepada pembeli easyautores ini. Dalam masa yang singkat saya dapat mengumpul email sebanyak lebih 850. Mesti anda mahukan teknik tersebut kan? Saya kongsikan bersama pembeli easyautores sahaja.

5. Anda boleh ADD (masukkan email) secara manual. sebagai contoh jika mahu email anda sendiri untuk mencubanya, anda boleh masukkan di ADD LEAD. Pagenya akan seperti ini :

Add subscriber easyautores

Anda hanya perlu masukkan nama dan alamat email.

6. Email lead, gunanya adalah untuk anda menghantar email secara terus. Page didalam easyautores akan seperti ini :

email lead easyautores

Kegunaannya adalah seperti anda ada email yang hendak dihantarkan pada hari ini juga, maka anda masukkan segala maklumat dan klik continue. Email ini akan dihantar kepada subscriber anda pada hari ini juga. Kebiasaannya IM akan gunakannya untuk menghantar email mengenai PRODUK terbaru @ Program yang baru sahaja dilancarkan.

7. Menu seterusnya adalah export lead, ini adalah untuk anda export semua senarai subscriber anda. Disini tujuannya adalah untuk backup senarai subscriber anda. Jika ada apa2 berlaku, mailing list anda selamat. Pagenya akan seperti ini :

export lead easyautores

8. Ini adalah 1 menu yang menjadi kelebihan kepada easyautores dimana ianya adalah borang untuk masukkan nama dan alamat email. (borang double opt-in) Anda boleh lihat di page ini :

Double Opt-In easyautores

Disini anda akan diberikan kod HTML untuk dimasukkan kedalam blog/web atau sebagainya. Jika ada yang masukkan nama dan alamat email, maka mereka akan menjadi subscriber anda. Kelebihannya adalah form ini juga dilengkapi double opt-in. Jika anda hanya masukkan nama dan alamat email sahaja tanpa klik link pengesahan yang diberikan kepada alamat email tadi, maka sebarang email tidak akan dihantar kepada anda. Hanya email yang sah (orang yang klik link pengesahan) sahaja akan menerima email daripada autores. Cara membuatnya atau setupnya akan diajarkan didalam Panduan Memasang Script Easyautores.

9. Link cloak satu lagi kelebihan pada easyautores ini. Fungsinya adalah seperti menyorokkan link sebenar daripada dilihat oleh subscriber. link baru yang akan dibuat ini akan direct kepada link sebenar. Contohnya seperti ini :

Link Cloak easyautores

Link affiliate anda adalah seperti ini
http://top-affiliate.4kit.net/index.php?ref=solehpolysas

Jika anda menggunakan link cloak ini, link anda akan menjadi seperti ini
http://tips-percuma.4kit.net/autores/cl/?r=eb9b710a6b27a69df3bb9a1348c08dd8

10. Dan ada lagi 3 menu basic iaitu more info, run autoresponder dan logout. Untuk run autoresponder ini anda tidak perlu fikirkan kerana anda tidak perlu guna menu ini lagi kerana segala email yang telah anda setup untuk dihantar pada sesuatu masa akan berjalan mengikut jadualnya tersendiri. Ini akan diajarkan didalam Panduan Memasang Script autores.

Saya rasa penerangan ini sudah begitu jelas bagaimana easyautores berfungsi dan bagaimana menggunakannya. Jika anda membeli Panduan Memasang Script easyautores ini, saya akan bantu anda jika masih kurang faham. Personal coaching melalui YM.

Dengan adanya autoresponder sendiri yang tidak perlu dibayar secara bulanan, sudah pasti anda mampu memaksimumkan keuntungan.

Beli sekarang Panduan Memasang Script Easyautores Dengan Harga RM25 sahaja. Tawaran Terhad!! Mungkin akan dinaikkan harganya pada bila-bila masa sahaja. Bertindak sekarang..


17 comments:

  1. tips yang menarik.saya masih lagi tak menggunakan autoresponder.sy akan gunakannya

    ReplyDelete
  2. to ilhamputra ;
    gunakanlah jika ianya bakal menjadikan anda lebih baik.. jika mahu bermula dengan perniagaan internet, sememangnya autoresponder amat diperlukan..

    ReplyDelete
  3. Ini adalah bagus untuk perniagaan internet. Rasanya rugi kalau tak mendapatkannya. Tahniah untuk Solehpolysas kerana memberikan info yang sangat-sangat berguna kepada saya dan rakan-rakan lain.

    Md Yakub
    http://www.tube-traffic.net

    ReplyDelete
  4. to Dr Yakub Blog ;
    Sama-sama, kita perlu konsi bersama jika ada ilmu. rugi jika sekadar baca tanpa bertindak..
    :)

    ReplyDelete
  5. Soleh! abang berminat dgn easyautores ni. Tapi kebanyakkan IM lebih gemar guna aweber / getresponse.Sebab katanya kalau guna script sendiri, banyak kelemahannya. 1- email yg dihantar akan masuk SPAM folder, 2- tak bleh tampung terlalu banyak mailing list, 3- susah nak manage bagi yg tak expert.dsb. Apa pandangan Soleh?

    ReplyDelete
  6. to benbaz ;
    itu betul bro.. sebenarnya ianya sebegini,
    script autores ini tidak serupa dengan autoresponder berbayar.

    Tetapi setelah diubah suai oleh saudara bearnerd, maka ianya sudah menjadi lebih kurang sama dengan autoresponder berbayar. contoh seperti link cloak, dan double opt-in.

    Mengenai email tidak masuk inbox, selama saya menggunakannya di hosting sepaku, tiada masalah. Semuanya masuk kedalam INBOX. 90% dalam inbox dan sampai kepada subscriber.

    Mengenai limit mailing list, buat masa ini saya sedang mencubanya dan setakat hari ini, lebih 900 list sudah berjaya dikumpul dengan menggunakan easyautores ini. Semuanya lancar sahaja. Tiada masalah lagi.

    Jika ada masalah lain sila kemukakan. Saya cuba mencari penyelesaiannya jika boleh. Kita kongsi bersama.

    ReplyDelete
  7. terima kasih soleh sebab berkongsi ilmu......saya ingin bertanya soalan bagaimana hendak mendapatkan autoresponder secara percuma? boleh soleh terangkan bagaimana?

    ReplyDelete
  8. to anon ;
    autoresponder percuma? ada tp ada beberapa masalah sedikitlah..
    nanti saya buatkan artikel kenapa perlu pilih easyautores berbanding autoresponder percuma lain.

    ReplyDelete
  9. soleh,,saya masih x pandai la gunakan autoresponder ni..Ape kate tolong buatkan kat blog saya ni...

    http://videopemasaran.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. to farid R ;
    farid menggunakan easyautores ke? beli daripada siapa?

    untuk menggunakan easyautores, anda perlu memiliki hosting sendiri.

    Jika berminat, sila YM sy di : solehpolysas@yahoo.com

    ReplyDelete
  11. saya dah lama beli ebook ni, tapi tak baca lagi. bboleh cuba benda ni, lagi pon baru dapat hosting free dari wanmus.

    ReplyDelete
  12. to SEO Dummies ;
    baguslah.. cubalah sebaik mungkin, ianya mampu memberikan kita 500% profit..

    ReplyDelete
  13. salam.. boleh saya tahu, easyautores ada limitation x? berape subscriber boleh list kan dalam satu2 campaign?

    ReplyDelete
  14. to fathaz ;
    tiada limit.. yang membuatkan limit adalah hosting yg anda guna..

    script easyautores ini boleh menyimpan beribu2 email.

    nak tau lebih lanjut, boleh YM..

    ReplyDelete
  15. ohh.. bagus ni.. tapi sayang takde hosting sendiri lagi.

    ReplyDelete
  16. to zuls ;
    memang bagus, web hosting sekarang ini murah zuls.. RM50 setahun..

    dapat Domain Name + hosting 250MB.

    ReplyDelete
  17. salam..saya nak beli satu.berapa harga autores tu?

    ReplyDelete

Blog ini telah menggunakan do follow untuk link komen anda. Link anda akan tersenarai di search engine.