Nasihat lagi


Setiap hari saya dapat nasihat dari seseorang otai yang sudah berjaya didalam bidang bisnes online ini.. Nasihatnya kali ini masih lagi sama seperti dulu.. Anda tahu bagaimana menjana wang dari internet?? Jika anda sudah tahu, sudah semestinya anda mempunyai blog/website..

Perkara penting yang selalu beliau tekankan kepada semua blogger ialah TRAFFIK.. Jika anda tanya kepada beliau bagaimana beliau menjana pendapatan tersebut, sudah pasti beliau akan menjawab TRAFFIK... Begitulah pentingnya traffik bagi bisnes online...

Jika tiada traffik, agak sukar bagi blogger untuk menjana pendapatan.. visitor yang datang merupakan pendapatan kepada owner blog/website.. Tidak percaya?? memang mereka tidak beri wang kepada anda secara terang.. tapi sebenarnya merekalah yang akan memberikan pendapatan kepada anda dengan tidak langsung.

Jika terang2 visitor yang datang itu membayar anda, sudah pasti mereka tidak datang lagi.. Yelah, bayangkan nak masuk jer kena bayar... hahah... confem xde yang nak dtg lagi..

Tetapi nasihat dari beliau lagi, blogger mesti mempunyai sifat sabar yang tinggi dan usaha yang gigih.. InsyaALLAH pasti anda berjaya..

saya selalu mendapat nasihat sebegini..

jika anda, apa yang anda rasa??
apa tindakan anda??


2 comments:

  1. Hmm..nasihat yg agak baik..bg org32 baru cam sy..sila beri tunjuk ajarr..
    mekasih..hehe

    ReplyDelete
  2. to lefthanded ;
    samalah kita belajar. sy juga masih belajar.. banyak ilmu yang belum belajar ni..

    ReplyDelete

Blog ini telah menggunakan do follow untuk link komen anda. Link anda akan tersenarai di search engine.